|
Spokój w domu, pokój na świecie… - lekcja wychowawcza poświecona agresji
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1814 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Cel zajęć: uświadomienie uczniom, co to jest agresja, jakie są jej przyczyny i skutki, jakie są bezkonfliktowe sposoby rozwiązywania problemów
Temat: Spokój w domu, pokój na świecie…
mgr Ewelina Wójcik
Cel zajęć:
uświadomienie uczniom, co to jest agresja, jakie są jej przyczyny i skutki, jakie są bezkonfliktowe sposoby rozwiązywania problemów
Formy organizacji pracy uczniów:
praca w grupach, parach, dyskusja, burza mózgów, odgrywanie scenek
Przebieg zajęć:
- Dyskusja: co się dzieje/ może stać, gdy nie rozumiemy drugiej osoby [wniosek, do którego powinno się dojść na tym etapie: Musimy starać się zrozumieć innych, ich poglądy i zachowanie.]
- Praca w parach: uczniowie w punktach wypisują przyczyny agresji, później zapisują je na tablicy [brak zainteresowania naszą osobą; nuda; brak wiary w siebie i swoje zdolności rozwiązywania problemów; przyzwolenie innych; brak kar; agresja ze strony innych; naśladownictwo; agresywne filmy; brak pozytywnego przykładu]
- Burza mózgów: jakie są rodzaje agresji [słowna – kłótnie, przekleństwa, wyśmiewanie się, przezywanie; fizyczna – popychanie się, plucie, bójki, pobicia, niszczenie przedmiotów]; wypisują na kartkach rodzaje i przykłady agresji – praca samodzielna; później zapisują na tablicy.
- Praca w grupach: skutki agresji [fizyczne: uszkodzenia ciała, śmierć; psychiczne: krzyk płacz, ucieczka, odwzajemnienie agresji; problemy ze snem, trudności koncentracji, strach, objawy chorobowe; społeczne: przestępczość, konflikty między grupami społecznymi, konflikty między krajami, wojny]; dyskutują, przeprowadzają burzę mózgów, zapisują na tablicy.
- Odgrywanie scenek: rozwiążmy ten problem bez agresji; uczniowie odgrywają scenki – na karteczkach otrzymują opis sytuacji, wcielają się w podane role [1. Kasia i Ola: jedna z dziewczynek zgubiła ulubioną płytę koleżanki; 2. Paweł i Filip: jeden z chłopców przypadkowo przewrócił drugiego; 3. Gosia i Marcin: chłopiec dostał ocenę niedostateczną, dziewczynka bardzo dobrą; 4. Jaś i jego tata: chłopiec nie wrócił do domu na wyznaczoną godzinę; 5. Paulina i Krzysiek – rodzeństwo: brat pożyczył ulubiony długopis bez pytania]
- Zadanie domowe: napisz wierszyk/ przygotuj plakat promujący rozwiązywanie problemów bez przejawiania agresji.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|